Proč platit provizi realitní kanceláři? Nejsou to vyhozené peníze?

Každý, kdo uvažuje o prodeji nemovitosti zvažuje, zda dát svoji nemovitost do realitní kanceláře, nebo ji prodávat „na vlastní pěst“. Otázkou tedy je, k čemu provize slouží, na co je dále využitá. 

V době plné letáků, marketingových akcí a slev je tato otázka více než aktuální. Mnohé kanceláře klamavou reklamou inzerují se slogany: Prodáme Vám nemovitost zdarma nebo Nám nic neplatíte. Hodnota nemovitosti je však pouze jedna a je jedno, zda ji platí prodávající nebo kupující. Jedná se vždy jen o průhledný marketingový tah s docela negativními důsledky pro prodávajícího. K prodávajícímu není makléř vázán žádnými povinnostmi ani smlouvou a tak obvykle zastupuje kupujícího. Podle našeho názoru v takovémto případě provize skutečně neplní svoji funkci.

Jiný náhled na provizi je u seriózní realitní kanceláře. Provize zahrnuje perfektní marketingový mix, který mnohdy rozhoduje o statisících v kupní ceně. Největší část provize tedy tvoří náklady na prezentaci nemovitosti. Základem jsou pečlivě vybudované a stále rozvíjené webové a mobilní stránky, které jsou hojně využívány a navštěvovány (až 350 návštěvníků denně). Většina internetových portálů jako jsou Sreality, Reality iDNES, Jihomoravské reality a další, jsou placené. Náklady vznikají také při prezentaci zakázek pomocí videoprohlídek, dále formou letáků na vývěskách, inzerce ve Veselských a Kyjovských listech, inzerce v našem měsíčníku MiniMax vydávaném v nákladu 25.000 kusů přímo do schránek domácností. Pokud „pokojový realiťák“ nabídne nemovitost v jedné neudržované vývěsce a na jednom portálu a pak prodávajícího přesvědčuje, že je vysoká kupní cena a ten pak nemovitost prodá zbytečně o poměrně významné částky levněji, vyjde ho provize několikanásobně dráž.

Další část provize tvoří velmi seriózní nábor nemovitosti zahrnující právní a geodetickou analýzu, kvalitní nafocení, uplatnění zásady home stagingu (kosmetické úpravy prodávané nemovitosti).

Dále právní servis, který obnáší zpracování smluv na konkrétní nemovitost. Smlouvy jsou tvořeny tak, aby byly bezpečné jak pro prodávající, tak pro kupující. Samozřejmostí je klidné a beztísňové sjednání podmínek kupní smlouvy.

Dále pak složitá jednání s finančními ústavy, výhodné a objektivní sjednání úvěrových podmínek. Spolupracujeme s kvalitními finančními poradci, kteří klientovi poradí s financováním dané nemovitosti.

Velkou výhodou je bezplatná úschova peněz. Jen pro představu úschova peněz u notáře je placená a to obvykle v minimální výši několika tisíc Kč.

V neposlední řadě tvoří provizi náklady na prohlídky nemovitosti a to nejen doprava, ale i čas strávený prohlídkou a telefonní hovory spojené s danou nemovitostí.

Zprostředkování prodeje nemovitosti kvalitní realitní kanceláří zajistí bezpečný prodej, díky kterému můžete mít klidný spánek. Máte jistotu, že za prodanou nemovitost dostanete peníze, které Vám právem náleží.

Vždy a všude platilo za kvalitní službu, dobrá odměna, u životního obchodu to platí dvojnásob.

Publikováno 9.10.2013 do sekce Zajímavosti

Zpět na úvodní stranu

blog comments powered by Disqus